Esileht » Koduloomine » Eluviis » Vaba

Vaba

Kui oleksin päriselt vaba,

kas elaksin teisiti siis?

Kas teisele maale ma koliks

või aastaks läeks mujale siit?

Kas oleksin keegi teine?

Ehk parem ja targem ja kenam?

Teeksin ehk midagi muud,

mis kergem ja toredam näib?

Või hoopis midagi sellist,

mis kõigile kasu suurt tooks?

Kas valiksin teise raja

kui see, mida kõndinud olen?

Kui teeksin kõike seda,

kas oleksin päriselt vaba

tõesti ma siis?

***

Mis tähendab päriselt vaba?

Mängult vaba kas olla siis saab?

Kes see on,

kes keelab ja käseb ja laseb

ja miks tema sõna kuulama peab?

***

Kas olla saab keegi teine

kui see, kes olen ma juba?

Kui valiksin teise raja,

rohtu siis kasvaks mu enda oma

ja ehk enam ei leiakski üles,

kes olen

ja miks teen, mida teen.

***

Ei läheks ma kuhugi ära –

mul siingi on hea.

Siin oma elu rajan

nii nagu õigeks pean.

Olen just see,

kes olen

ja nii ongi hea.

***

Vaid väikeseid muutuseid teeks,

mu enda võimuses need.

Sest olengi päriselt vaba,

päevast päeva loon oma eluteed.

*********

Selle luuletuse kirjutasin reede hommikul. Veidi on vaja veel lihvida. 

Eelneval õhtul osalesin Värske Loomingu Salongis Kondase keskuses. Seal oli nii hubane keskkond ja loominguline seltskond, et inspireeris kirjutama:)

2 thoughts on “Vaba

Lisa kommentaar

