Esileht » Koduloomine » Eluviis » Rahusaared

Rahusaared

Rahusaared –

igas päevas hetked,

mis kannavad.

 

Rahusaared on ilus mõiste, mille leidsin Deepak Chopra raamatust „Täiuslik tervis.“ Pitta dosha tasakaalustamiseks soovitab ta leida iga tööpäeva lõpus rahusaareke, mil töö on jäetud ukse taha, telefon välja tõmmatud ja õhtust aega nauditakse rahus. Pitta dosha kipub koguma pingeid, mürgiseid tundeid, liigset tööd kuni plahvatusohtlikkuse saavutamiseni ja seepärast on rahusaared eriti olulised neile, kel pitta domineerib.

 

Rahusaarte loomine mitu korda päevas igal pool ja igal ajal mõjub minu kogemuse järgi väga hästi ka vatale:) Alati tuleb enne suurema töö ettevõtmist, tähtsat otsust, lihtsalt uuele tegevusele suundumist kasuks hetk rahu ja vaikust. Vata-tüübid on tundlikud heli ja puutetaju suhtes, pitta tüübid vaadete ja kõige mürgise suhtes. Mina vata-pitta tüübina olen tundlik nende kõigi suhtes.

Rahu ja vaikus tähendab minu jaoks seega mugavalt vaikses vähemalt talutava õhupuhtuse ja mõne ilusa vaatega keskkonnas viibimist ja konstruktiivsete positiivsete mõtete mõtlemist ilma igasuguse ebameeldiva pingeta.

 

Minu rahusaared on kõige sagedamini:

*pikk hommik enne väljas päeva alustamist;

*vaikne aeg enne magama minekut;

*looduses kõndimine, kasvõi punktist A punkti B liikumisel kenama ja looduslikuma tee valimine;

*võimalusel maal külateedel seiklemine – see võimaldab terve päeva pikkust rahusaart;

*loengute vahel majast välja saamine ja kasvõi tänaval jalutamine;

*pikemal pausil kodus lõunal käimine.

 

Rahusaarte tekitamisel olen märganud mitmeid laiemaid mõjusid:

*sisemine rahu ja loomisvõime kanduvad ka teistesse tegevustesse;

*jättes erinevate tegevuste vahele pause, mil mõte tegeleb millegi hoopis muuga, on vaim värskem ja selgem;

*arvestades ajakavasse piisavalt pikad pausid, tundub igaks tegevuseks olev aeg mahukam, loomisruumi on rohkem ja tekib kergemini tunne, et see, mida teed, ongi see, mida teha tahad;

*võimaldades endale piisavalt palju hingetõmbepause, on side oma sisetundega parem ja sisehääl kuuldavam.

 

Näiteks eile hommikul oli mul enne loengute algust pikalt aega kodus olla. Peale tavalist niigi pikka hommikut lõpetasin ühe kodutöö ja seejärel kirjutasin kursuse teksti. Kirjutamisega paralleelselt lugesin arvutist järgmisteks tekstideks vajalikku materjali ja nendega seotud mõtete vahel teadvustus tunne, et see ongi see:)

 

 Sissekande alguses on minu haiku 4:6:4 vormis.

 

Soovid toetust harmoonilise kodu loomisel või tugevdamisel? Tutvu minu e-raamatuga “Kuidas luua harmoonilist kodu.”

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s