Esileht » Kööginurgake » 2013 ja 2014

2013 ja 2014

Vastupidiselt 2012 lõpus ja 2013 alguses arvatule oli 2013 aasta esimene pool peaaegu sama vaikne ja sissepoole vaatav kui 2012. Ei jõudnud ega tundnud ka suurt vajadust jõuda kõigile neile sündmustele, kuhu aasta alguses olin kavatsenud minna. Suve tippsündmus oli koduõppe suvepäevade veetmine Hiiumaal, tore oli ka hariduskonverents Rosmal. See aasta ma juba tean, et ma lihtsalt ei ole sündmustel käija tüüp, pigem suhtlen väikestes gruppides ja lähen sinna, kuhu parajasti tunnen vajadust minna.

Seoses sellega, et hakkasin 2012 lõpus üle 5,5 aasta jälle liha sööma, olin suurema osa kevad-talvest haige ja isegi minu lemmikajal, mai soojalaines, võttis palava ilmaga peale kiirustamist varjus istumine mitmeks päevaks palavikuga maha. Taimetoitlasena olin väga harva haige ja viirused üldiselt külge ei hakanud. Millalgi suvel sain tasakaalu tagasi ja pole enam haige olnud. Kahtlustan, et süüdi oli eelkõige loomade liha tarbimine, mille olen taandanud ainult vahel harva külas proovimisele. Liha sööma hakates tundsin puudust linnulihast (nägin unes elusaid kanu, keda tahtsin ära süüa) ja seda söön praegu ilma igasuguste probleemideta. Samas taimetoitlasena sõin palju rohkem piimatooteid kui praegu, tunnen, et nende oluline vähendamine on väga hästi mõjunud.
100% gluteenivaba olin ainult lühikest aega peale gluteenist loobuda otsustamist, ülejäänud aasta olen gluteeni tarbinud vähesel määral. Ehk külas söön alati, küpsetamisel lisan peamiselt mittegluteenijahude segule natuke gluteeniga mitmeviljajahu ja vahel satub muud moodi ka. Igapäevaselt kindlasti ei tarbi ja peamised kohad nagu sage pasta ja igapäevane leib-sai on ära jäänud. Sellegipoolest pole peamine gluteenist loobumisega lahkunud talumatuse sümptom kordagi tagasi tulnud, nii et loen ennast juba sellest paranenuks. Puhtalt nisu- ja rukkitooteid ei igatse mitte grammigi, segud on nii palju paremad.

Köögipoolel õppisin sügistalvel sushit tegema. Kartused selle keerukusest olid tugevasti liialdatud. Nüüd teen peaaegu iga nädal sushit. Ma ei ole küll gurmaan ja teen neid lihtsalt kiiresti, ilma pead vaevamata, kuidas täpselt originaalis asi käis. Põhjalik juhend on siin.

Sügisel hakkas tasapisi tunduma, et kusagil miskid väravad avanevad ja kõik läheb lihtsamalt. Kohtusin uute inimestega, nägin uusi võimalusi, hakkasin uuesti järjest tugevamini tunnetama oma eesmärke elus ja aktiivsemalt nende suunas liikuma. Asusin jälle maal talu hoidma ja vedasin koju koormate viisi raamatuid sellest, kuidas oma unistustele praktiliselt lähemale jõuda. Talvel (mis tundub küll rohkem kevadena) kadusid märkamatult, justkui iseenesest, mõned uskumused, millest olin aastaid kümne küünega kinni hoidnud ja mis olid takistanud mind edasi liikumast. Mingil hetkel lihtsalt avastasin, et ei ole enam neid. Tuleviku väljavaated on kohe palju mitmekesisemad.
Samal ajal olen eriti sügisel ja talvel tundnud nagu mind püütaks tõmmata sajas erinevas suunas korraga, nii palju on, mida tahaks teha, kus olla, kellega suhelda. Järjest tugevamini on kerkinud esile vajadus kindla fookuse järele ja 2014 ongi fookuse aasta.

Nii põhjalikult ja praktiliselt ei ole ma oma eesolevat aastat kunagi varem planeerinud kui sel talvel. Olen otsinud eeskujusid, kes resoneeruvad minu soovide ja tõekspidamistega ning leidnud palju inspiratsiooni. Kui paar aastat tagasi otsisin eeskujusid ja koolitajaid, siis enamuse suhtes tundus, et tore, et neil hästi läheb ja ehk saan neilt midagi õppida, aga ainult näpuotsaga, sest mina küll kunagi nii elama ei hakka ja üldse on nende tegevus kaheldava eetilise väärtusega. Praegu leitud (kusjuures mõni on taasleitud ka vanadest) tekitavad kõik tunde, et mina suudan ka ja et see on tehtav ja hea ja oluline ja loomulik. Tunnen, et 2014 on väga hea aasta. Väravad on pärani lahti, ainult võta vastu ja tee ja ole.

Panin endale kaarte. Olen seda kokku elus teinud sõrmedel loetud korrad, üldiselt uut etappi alustades ja lihtsalt uudishimust. Kasutan selliseid kaarte, kus on ainult positiivsed sõnumid ja ilusad pildid, kuid siiski tõsisemat tooni ka. Midagi sellist nad ei ütle, mida ma niikuinii sisemiselt ei tea, kuid vahel on hea, kui keegi väljaspoolt ütleb (st saad lugeda endale suunatud sõnumit vastuseks konkreetsele küsimusele), et „lõpeta viivitamine ja hakka tegutsema“ või „sul ei ole vaja veel ühte raamatut lugeda, hakka juba tegutsema“ või vastuseks küsimusele, kas peaks kooli pooleli jätma ja sügise Kreekas veetma (pärast esimest kooliaastat) „ära mängi oma õnnega.“ Seekord arvasid kaardid kahest erinevast komplektist, et olen leidnud oma tee ja ees on unistuste täitumine:)

Peagi valmib uus Unistuste planeerija. See on täiuslik abiline kõigile, kes igatsevad oma unistusi teoks teha. Unistuste planeerija sobib nii elukutse valijatele, uue ettevõtmise otsijatele ja kavandajatele, MTÜ-de ja sotsiaalse missiooniga ettevõtete edasiviijatele, oma isiklikus elus muutuste soovijatele, maailmaparandajatele ja algatajatele igas eluvaldkonnas kui ka lihtsalt aasta planeerimist armastavatele inimestele. Selles on palju ruumi oma suurte ja väikeste unistuste valguse kätte toomiseks, soojendamiseks, kasvatamiseks ja reaalseteks tehtavateks sammudeks muundamiseks ning kuhjaga küsimusi ja näpunäiteid toetavas paindlikus raamis, mis laseb unistustest ja nende täitumisest selge ülevaate saada just Sulle sobival moel. Planeerija võid välja printida ja kaunistada nii külluslikult või napilt kui Sulle meeldib või täita arvutis või võtta eeskujuks oma isikliku planeerija valmistamisel. Boonusena on planeerijaga kaasas aastaratta ehk ringse kalendri valmistamise juhend. Kuni ilmumiseni maksab Unistuste planeerija ettetellimisel ainult 8 eurot, peale ilmumist 12 eurot, seega kohe tellides säästad 1/3 hinnast. Unistuste planeerija on ka osa Kodutee Aasta paketist neile, kes on valmis pühendama järgneva aasta kasvule ja arengule. Mina olen oma unistused 2014 aastaks juba kirja pannud ja esimesed sammud nende täitumiseks astunud ning tean, et 2014 tuleb vapustavalt hea aasta unistuste täitumiseks:) Isegi mõnede 2015 aasta alguseks kavatsetud eesmärkide esimesed sammud olen juba astunud, sest kui unistus on selgelt ees, siis kõike, mida saab kohe teha, on tungiv tahe kohe teha. Unistuste planeerija tellimiseks kirjuta mulle aadressil ivooglaid@gmail.com.

Lisa kommentaar

