Esileht » Kööginurgake » Köögiviljaomlett ja tatrapõhjal pitsa

Köögiviljaomlett ja tatrapõhjal pitsa

Köögiviljaomlett

*Tükelda parajasti käepärast olevad köögiviljad (nt porgandid, varsseller, brokkoli, suvikõrvits, paprika…).

*Kuumuta köögiviljad oliiviõliga kuldseks, esimesena porgandid ja varsseller, seejärel lisa brokkoli, lõpupoole suvikõrvits, hetk enne muna lisamist paprika ja soovi korral tuunikala konserv.

*Maitsesta köögivilju meeldiva ürdisegu (nt Vahemere, Itaalia, Prantsuse) ja soola või maheda puljongikuubikuga.

*Löö lahti ja sega talumunad (vastavalt isule 1-3 sööja kohta) ühtlaseks, vala köögiviljade peale. Kalluta panni igas suunas, et muna jaotuks laiali.

*Küpseta kaane all keskmisel kuumusel valmis.

Mina ei pane omleti sisse kunagi piima vms. Ei näe vajadust.

Köögiviljaomlett sobib hästi näiteks tatra kõrvale.

 

***

Tatrapõhjal köögiviljapitsa

*Pärmitainaks sega jahud, tiba soola, kuivpärm ja leige vesi ühtlaseks massiks. Kasutasin seekord põhiosas tatrajahu, lisaks juurde veidi kaerajahu ja veidi mitmeviljajahu. Viimane sisaldab küll gluteeni, soovi korral võib ära jätta. Soovi korral võib tainasse 1-2 spl oliiviõli ka panna, mina seekord ei pannud ja puudust ei tundnud. Vahel olen pannud ja on ka hea olnud.

Sõtku tainast kuni see kokku hakkab, seejärel voldi nagu ümbrikku. St tõsta taina serv keskele, vajuta rusikaga sisse, tõsta teine serv keskele jne kuni on enamvähem sile tainapall. Mida suurem osa jahust on gluteenivaba (st mitte nisu. Rukis on ka gluteenirikas, kuid tainas käitub nagu ei oleks gluteeni), seda väiksem tõenäosus on saada täiesti siledat õhulist tainast. Aga õhk ei täida kõhtu niikuinii:)

Lase tainal soojas kohas puhta rätiku all kerkida.  Ega ta palju ei kerki, natuke ikka.

 

Kerkinud tainas sõtku alla ja suru küpsetuspaberiga ahjuplaadile. Lase veel plaadil puhata 10-30 minutit soojas kohas.

 

*Vahepeal kuumuta köögivilju oliiviõliga samamoodi nagu omleti jaoks. Tuunikalakonservi ära köögiviljadega segatult kuumuta, vaid pane pärast otse pitsapõhjale.

*Eelküpseta põhi 200 C juures tahkeks. Määri eelküpsetatud põhjale tuunikalakoserv või kaks ja kata kuumutatud köögiviljadega.

*Küpseta pitsa 200 C juures peaaegu valmis, 5 min enne valmimist puista üle riivitud parmesani juustuga.

 

Suured brokkoli õisikud teevad pitsa eriti mahlaseks. Kuna tainas palju ei kerki ja õhuliseks ei lähe, ei ole see just kõige noasõbralikum pitsa. Lihtsam on tükke murda. Kuid maitse on väga hea:)

Serveeri värske salatiga.

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s