30

Kui ma 20 olin, tundus 30 kauge vanadusena. 25-aastaselt tundus, et vanadus läheneb hirmuäratava kiirusega. 29-aastaselt otsustasin, et 30-selt elu algab. Tegelikult elasin juba terve 29. aasta nii nagu oleksin 30. Mulle tundus, et 30 eluaastaga kaasnevad mõningad positiivsed muutused, mis on küll pikema aja jooksul kogunenud, aga 30-ga saavad kuidagi kinnitatud.  

Mulle meeldib mu CV. See ei ole selline nagu tavaliselt õpetatakse, et peab olema, aga see just ongi tore. Mul on sinna juba üht-teist sisulist kirjutada ja erinevatest kogemustest joonistub ainult minu nägu tervik.

Teist korda ülikoolis käia on teistmoodi kogemus kui esimesel korral.  Kohati on väga naljakas ja kohati on tunne nagu oleks lasteaias, aga 30-selt oskan ma lasteaialikke elemente juba hinnata. Näiteks, kui õppejõud kilkab väljasõidul, eksju meil on tore ekskursioon ja bussi telekast näidatakse Nu, pogodi! multikaid. Õppima läksin konkreetse rakenduseesmärgiga ja tänu sellele on õppimine isiklikum ja saab rohkem tähelepanu.  Ükski punkt ei tule lihtsalt punkti pärast. Õppeaasta alguses, kui kaalusin, kas eelmisest korrast aineid üle kanda, vaatasin oma tunnistust ja imestasin, mis huvitavaid aineid ma kunagi õppinud olen. Mõne aine nimetusega ei tekkinudki ühtegi mälestust, et selline asi kunagi olnud on. Õnneks oli selliseid mõni üksik. Selle kordumist püüan vältida ja pigem süvenen igasse ainesse põhjalikult kui vaatan, et ruttu mööda saaks. Samas näen (tegelikult nägin juba eelmiste õpingute ajal), kuidas õpingud on mõjutanud mu mõtteviise, mida aegajalt elementaarseks pidama kipun.

Kursusekaaslased kinkisid mulle purgitäie teed kõigest heast ja paremast:) Joon seda hommikuti meega.

Üks päev enne sünnipäeva oli mul kodus koosolek. Koosolek koosnes kahest täiskasvanust ja kahest mööda korterit ringi tuiskavast ja joonistavast lapsest. Sisu poolest sisaldas koosolek rohkem niisama vestlemist kui nö tööasju, mida ma tegelikult ise tööks ei nimeta. Üks õige koosolek selline just ongi. Igasugused mõtteidud teemal, äkki peaks “normaalsel” tööl käima, on ilmselt lõplikult kadunud. Ja see ei tulene mitte sellest, et minu arusaamad kuidagi imelikud oleks, vaid täiesti kindlalt sellest, et ülejäänud maailm on imelik või ei oska paremat tahta. 

Minu tutvusringkond on just selline nagu ta olla võiks, kuigi kümme aastat tagasi ei oleks ma osanud unes ka näha, et ta selline olema saab. Mul on kõige toredamad sõbrad ja väga huvitavad tuttavad.

Elus on juba olnud selliseid raskusi, millel ei tundunud mõtet olevat, need on möödunud ja nendest on siiski midagi head tulnud. 

Ma tean, kes ma olen, mul on elus oma suund ja unistused tähendavad püsivalt nende täitumise suunas liikumist, mitte lihtsalt muutuvaid soove. On unistusi, mis on täitunud ja neid, mis on täitumisel ning oskan teha vahet unistustel, mis on väärt teostamist ja mis võivad mõttetasandile jäädagi. Tunnen ennast ja oma vajadusi ja oskan öelda ei sellele, mis mind ei toeta.

Olen jõudnud arusaamisele, et ei pea kõike ise tegema. NB! Otsin koostööpartnerit🙂 Olen kogenud, et alati on lahendus, kui otsida ja inimesi, kes on valmis aitama või kes just seda tahavadki teha, mida mina hea meelega kellelegi teisele jätaks.

********************************************

Pühapäeva õhtust kuni järgmise reedeni olen arvutist eemal. Lähme kursusega nädalaks metsa:) Pärast jagan muljeid.

Seni võite mulle kirjutada ja joonistada. Vastan tagasi jõudes esimesel võimalusel.

***

Tuletan meelde, et  

5.-19. detsembril toimub e-kursus „Kuidas unistada nii, et unistused täituksid“.

Kursusel jagan kõige efektiivsemaid tehnikaid, mis on mul aidanud unistada nii, et unistused mind ennast edasi kannavad ja teisi kaasa tõmbavad. Näidetena jagan oma isiklikest päevikutest väljavõtteid teekonnal unistuse teadvustamisest täitumiseni, sh täitumise takerdumistest. Pean unistamist üheks oma tugevaimaks küljeks ja näiteid on mul igat sorti:)

Pikemalt loe https://looduskodu.wordpress.com/2011/11/18/kuidas-unistada-nii-et-unistused-taituksid/

***

Otsin abilist-koostööpartnerit, kes aitaks mul jõuda suurema hulga inimesteni, kes mu toetusest abi saaks.  Ootan pakkumisi 5. detsembrini.

Pikemalt loe https://looduskodu.wordpress.com/2011/11/19/koostoopakkumine/

Lisa kommentaar

