Esileht » Koduloomine » Eluviis » Vata eluviis

Vata eluviis

Viimastel aastatel olen hakanud huvi tundma ajurveeda vastu. Mulle kangesti meeldivad igasugused enesetestid ja olen neid aja jooksul päris palju teinud. Ajurveeda tüübitesti tulemused ja neist lähtuvad eluviisi soovitused on siiani olnud kõige rohkem kooskõlas mu enda sisetundega. Lisaks nö ajurveeda filsosoofiast tulenevatele soovitustele olen otsinud netis, kas ehk mõni minuga samast tüübist inimene peab blogi, kust võiksin inspiratsiooni saada. Sellist blogi ega isegi ühtegi kuulsust pole ma siiani leidnud. Seepärast leidsin, et kõige mõistlikum on ise selline koht tekitada:)

 

Minul on ajurveeda tüübitesti järgi ülekaalus vata-pitta doshad, kusjuures vata on veidi tasakaalust väljas. Silma järgi algeliselt teisi tüüpidesse jagades ei ole mina veel kohanud ühtegi vata ülekaaluga inimest, kel oleks vata tasakaalus. Põhjalikult ma siin seletama ei hakka, mida see ja teised tüübid tähendavad. Keda huvitab, võib lugeda Deepak Chopra raamatut „Täiuslik tervis.“ Testi saab teha ja tüüpide lühitutvustust lugeda http://doshaquiz.chopra.com/.

 

Siin kirjutan aegajalt sellest, mis on aidanud minul oma vatat tasakaalustada. Ma ei ole ajurveedat õppinud ja nõu teistele selles osas ei anna. Kirjutan selleks, et lugejad saaksid enda elus sarnasuste märkamise korral ainet ise edasimõtlemiseks. Kõik, mis ma elus teen ja siin kirjutan, ei ole vatat tasakaalustav. Vatale olulised teemad olen märgistanud vastava sildiga.

Ehk millalgi lähitulevikus kirjutan vata tüübi iseärasustest enda näitel. Sageli see, mis aitab, ei ole ainult ühe puhta tüübi soovituse järgimine, vaid erinevate tingimuste koosmõju. Minu kui vata-pitta tüübi jaoks on olulised mõned pitta soovitused peamiselt vata keskkonnas. Kokku moodustavad need minu jaoks loogilise terviku.

 

Varem olen siin blogis vatale olulistel teemadel kirjutanud järgnevates postitustes:

Päeva algus – vata tasakaalustamiseks on pehme rütm sisuliselt eluküsimus. Minu rütm sisaldab ka pittale olulist välisilmast eraldumist ja omaette olemist.

Kosutava köögiviljasupi saladused – vata jaoks on väga oluline soojendav toit ja üldse enda soojas hoidmine.

 

Kui siia satub lugema veel mõni vata-pitta tüüpi ajurveedahuviline, siis andke endast märku. Oleks tore kogemusi jagada:)

 

Vata jaoks on hubane ja harmooniline kodu üks kõige kindlamaid tasakaalustajaid. Kodu on oluline ka kõigi teiste doshade tervise toetamisel. Tutvu minu e-raamatu „Kuidas luua harmoonilist kodu“ I osaga „Inimene kodus ehk kuidas luua kodu toetavat eluviisi“. Selles raamatus ma otseselt ajurveedast ei kirjuta, kirjutan harmoonilise kodu alustest.

Kui soovid rohkem toetust oma kodu harmoonilisuse suurendamisel, tutvu Koduklubi võimalusega.  

 

Lisa kommentaar

